evropskaunie123.cz_ima.cz_nahledovy

Papírová evidence docházky patří do muzea. Proč přesedlat na elektronickou?

Zaměstnavatelé mají určité povinnosti, mezi které patří evidence docházky zaměstnanců. Dle zákona musí příchody a odchody pracovníků zaznamenávat, a to s přesností na minuty. Jednou z povinností je také umožnění přístupu k informacím, což je samo osobě důvodem, proč přejít ze zastaralé „papírové metody“ či píchaček na moderní elektronický systém. Jaké jsou ty další? Je jich víc než dost a vy se s nimi můžete seznámit v tomto článku.

Úspora času

Času není nikdy nazbyt. A taky – čas jsou peníze. Takže když se nabízí možnost jakékoliv automatizace, měli byste se o ni zajímat. V případě elektronického docházkového systému jde o velkou časovou úsporu díky čipovým kartám a mobilním telefonům s technologiemi NFC/Bluetooth. Získaná data jsou dále zpracovávána a exportována v rámci statistik a reportů. Pro pokročilé evidence docházky není problém ani napojení na další firemní agendy (mzdové účetnictví apod.).

evropskaunie123.cz_ima.cz_01

Nižší mzdové náklady

Připadá vám, že zaměstnanci nedostávají mzdu adekvátní k počtu odpracovaných hodin? Velkou výhodou elektronické evidence je zohlednění případných prodlev. Zaměstnanci se mohou „ulívat“ a trávit spoustu času mimo pracoviště. Systém je neúprosný a eviduje skutečně opracovanou dobu.

Přístupnost k datům

Zaměstnanci mají právo přístupu k informacím. V praxi to může znamenat následující: osobně zajde za kompetentní osobou (účetní, personalista, vedoucí…), který mu předloží tištěné evidenční listy. Anebo se pohodlně připojí do systému přes cloud a bude mít veškerá data jako na stříbrném podnose. Pro zaměstnance, kteří se chtějí podívat na rozpis směn nebo si ověřit zbývající dovolenou, je takové řešení velmi praktické. A pro zaměstnavatele ostatně také, protože opět šetří čas.

Integrace s dalšími agendami

Píchačky s dalšími systémy, které ve firmě používáte, nepropojíte, ani kdybyste se postavili na hlavu. S elektronickou evidencí je to hračka. Integrací s jinými agendami zefektivníte procesy, zjednodušíte práci zaměstnancům a ušetříte čas.

Zajímavá je především možnost propojení s přístupovým či kamerovým systémem. Dané opatření vede ke zvýšení celkové bezpečnosti majetku, zaměstnanců i dat. Vždy budete mít stoprocentní přehled o tom, kdo do budovy vstupuje. Zaměstnanci mohou využívat otevírání mobilem nebo čipem.

evropskaunie123.cz_ima.cz_02

Přehled o výkonu zaměstnanců

S docházkovým systémem budete mít kontrolu nad pracovní dobou a zároveň dostatek informací, na základě kterých vyhodnotíte jejich pracovní výkon. Stačí si jen vybrat správný produkt – tedy takový, který je funkční a snadno se ovládá. Ze všeho nejdůležitější totiž je, aby vám práci usnadnil a nikoliv přidělával.