Archiv pro rubriku: Podnikání v Evropské unii

evropskaunie123.cz_hotelbelvedereprague_cz_nahledovy

Vaše první konference: Na co se zaměřit, aby nedošlo k faux pas?

Rozhodli jste se, že uspořádáte konferenci, ale nemáte s organizací akce tohoto druhu žádné předchozí zkušenosti? Pak vám přijdou vhod následující doporučení. Nejde o žádná tajemství, jako spíše o soubor základních a naprosto logických pravidel, kterých se bohužel drží jen hrstka pořadatelů.

Jde o kvalitu a přínos, nikoliv o počet spíkrů

Není nic horšího než konference, která se zbytečně táhne, a účastníci se na ní nudí nebo z ní předčasně odchází. Od nudy a stereotypu vás nezachrání ani ten nejlepší sál k pronájmu v Praze. Proto si předem sesumírujte program a sestavte jej tak, abyste z něj byli u vytržení i vy sami.

Pokud si myslíte, že dobrou konferenci dělá velké množství přednášek, jste na omylu. Vůbec nejde o kvalitu a počet řečníků, podstatný je obsah a jeho forma. Několik souběžných přednášek plných obecných a teoretických informací nikoho neohromí tak, jako zkušenosti a příběhy lidí, kteří patří k těm nejlepším ve svých oborech.

evropskaunie123.cz_hotelbelvedereprague_cz_01

Spíkr by neměl posluchače zaplavit cizími termíny, kterým rozumí jen on sám, ale spíše fakty a v praxi aplikovatelnými informacemi. Alfou a omegou je reálný přínos.

Kratší, nebo delší?

Jaká je optimální délka přednášky? V rámci kratšího projevu se spíkr nedostane do hloubky, ale příliš dlouhý monolog účastníky unaví. Dvacet minut je málo, hodina zas moc. Odborníci tvrdí, že pětačtyřicet minut, po kterých následuje patnáctiminutová pauza, jsou pro přednášku tak akorát.

S výběrem prostor opatrně

Klíčovým faktorem je prostředí, ve kterém se konference odehrává. Nespoléhejte se pouze na kvalitu přednášek a dopřejte hostům komfort, jaký si zaslouží. Skvělou volbou je například známý hotel Belvedere Praha.

evropskaunie123.cz_hotelbelvedereprague_cz_02Konferenční salónek Letná

V hotelu Belvedere si můžete rezervovat pronájem konferenčních prostor Praha v menším salonku, středně velkém klubu i velkém společenském sále s kapacitou přes 300 osob. Více se dozvíte na www.hotelbelvedereprague.cz.

vodafone_big

Shop in shop a jiné reklamní vychytávky

Blíží se veletrh, na kterém byste rádi jako firma vystavili reklamní stánky, které by upozornili na Vámi nabízené služby? Nechejte si vyrobit reklamní a propagační stánky od společnosti MarkSimon a staňte se během veletrhu nepřehlédnutelnými. Společnost MarkSimon k výrobě propagačních a reklamních stojánků používá metodu shop in shop.

Tento maloobchodní koncept v sobě skrývá možnost mít značku jedné společnosti umístěnou na prodejní ploše jiného obchodu. Můžete se tak domluvit s jinou společností, že ona udělá na svých reklamních stáncích propagaci Vám a Vy na oplátku jí. Takové reklamní stánky lze vyrobit podle potřeb zákazníka z nejrůznějších materiálů. Společnost MarkSimon používá nejčastěji plexisklo, dřevo i kov. Inspirací se Vám mohou stát reklamní stojánky společnosti Vodafone, která si nechala právě od nás vyrobit reklamní stojánky pro svou prezentaci a propagaci svých produktů právě ze zmíněných materiálů.

Reklamní stojánky můžete nechat vystavit nejen na veletrzích, ale také v nákupních střediscích, informačních centrech i v halách Vaší společnosti. Na střechu Vaší firmy či Vašich výroben můžete nechat vyrobit od společnosti MarkSimon světelnou reklamu. Takováto reklama se stane těžce přehlédnutelná i v tom nejdeštivějším počasí. Světelné panely mohou mít podobu světelných boxů či gravírovaných panelů s trojrozměrnými světelnými texty. Více inspirace na podobu světelné reklamy najdete na webových stránkách společnosti MarkSimon www.marksimon.cz/vyroba-reklamnich-produktu/svetelne-panely/.

Společnost MarkSimon si hravě poradí také s výrobou světelné reklamy nejrůznějších tvarů, velikostí a barev. Společnost MarkSimon Vám pomůže také s instalací reklamy a případné s jejím odstraněním. Světelná reklama může zvýrazňovat nejen jméno Vaší společnosti, ale také Vámi vyráběné produkty.

evropskaunie123-cz_hotelmlynkarlstejn_cz_nahledovy

Jak rozumět slovu teambuilding a proč je tak důležitý?

V minulosti měl teambuilding tak trochu jiný význam než dnes. Termín se používal k označení procesu, v rámci kterého musela skupina lidí zvládnout náročnou modelovou situaci. Díky vzájemné spolupráci se mezi členy týmu vytvořily vazby a prohloubila důvěra. Zároveň získali informace potřebné k vlastní sebereflexi.

V současnosti však slovo teambuilding označuje spíše společný zážitek zaměstnanců, a to bez ohledu na to, zda byl prioritou rozvoj kolektivu. Zaměstnavatelé využívají služby specializovaných agentur méně než v minulosti a staví akce do podobné roviny jako party a večírky. Efekt takto koncipovaného teambuildingu logicky není nijak valný.

evropskaunie123-cz_hotelmlynkarlstejn_cz_01

Co by mělo být podstatou teambuildingu?

Pokud je vašim cílem zlepšení vzájemných vztahů a posílení spolupráce mezi zaměstnanci, uspořádejte firemní teambuilding s důrazem na strategické hry a týmové aktivity, během kterých se účastnící sblíží. Zároveň se snažte vyhnout přílišné rivalitě a raději rozdělte program na větší počet dílčích úkolů – zajistíte tím, aby většina účastníků, a to bez ohledu na to, zda jsou součástí silnější, nebo slabší skupiny, alespoň v některých činnostech uspěla.

evropskaunie123-cz_hotelmlynkarlstejn_cz_02

Vyberte místo, kde se kolektiv bude cítit dobře

Naprostým základem úspěšného teambuildingového víkendu je vhodně zvolený hotel pro firemní akci. Skvělé podmínky nabízí například romantický Hotel Mlýn Karlštejn, který se nachází na břehu řeky Berounky – v bezprostřední blízkosti nejznámějšího českého hradu.

evropskaunie123-cz_hotelmlynkarlstejn_cz_03

Hotel pro teambuilding musí disponovat odpovídajícím zázemím, což Hotel Mlýn Karlštejn stoprocentně splňuje. Kromě baru, salonku, relax centra a letní terasy mohou hosté využívat také rozlehlé venkovní prostory v okolí hotelu, ve kterých nechybí velký party stan pro 120 osob, ohniště a barbecue gril. Další informace a fotogalerii najdete na hotelmlynkarlstejn.cz.

Poslat balík do Polska a dalších zemí EU může být až neuvěřitelně snadné

Hledáte způsob, jak poslat balík do Polska levně, rychle a bez zbytečných komplikací? Pokud se vám neosvědčila Česká pošta ani jiní dopravci, vyzkoušejte službu Balík servis. Ať už vám jde o jednorázovou přepravu, nebo pravidelnou spolupráci, příjemně vás překvapí zodpovědný přístup i ceny. Nebudete muset nikam chodit a ztrácet drahocenný čas. Jak služba funguje, vám prozradíme v tomto článku.

Jak na to?

Poslat balík do Polska může být problém. Nevhodně zvolený dopravce nedodrží stanovený termín a v horším případě zásilku poškodí, nebo dokonce ztratí. Takovému scénáři můžete předejít tak, že využijete službu Balík servis. Proces objednávky spočívá ve vyplnění několika základních údajů a úhradě přes zabezpečenou platební bránu. O nic víc se starat nemusíte a vyhnete se zbytečnému čekání ve frontě na poště. Využíváte-li ekonomický software Stormware Pohoda, oceníte možnost jednoduchého importu zásilek.

Balík servis vám přijde vhod, když se zrovna nebudete nacházet v místě odeslání. Kurýr na zvolenou adresu dorazí, zásilku přebere a zajistí, aby se dostala do cíle včas. Díky tomu, že službu zaplatíte online, se můžete nacházet kdekoliv na světě. Proces přepravy budete moct sledovat online.

Služba umožňuje přepravu zásilek v rámci České republiky a zahraničí – všech zemí v Evropě včetně Turecka. Ceny jsou výhodné pro každého, kdo kvůli menšímu objemu balíků nedosáhne na speciální podmínky přepravců.

Balík servis si poradí i s rozměrnými zásilkami

Chcete poslat velký balík? Přeprava nadměrných zásilek je nedílnou součástí služeb Balík servisu. U zboží na paletách je limitující hmotnost 700 kg a u kusových zásilek rozměry 2x2x3 m.

Nyní již víte, jak poslat velký balík snadno a rychle. Další informace najdete na www.balikservis.cz.

evropskaunie123_saul_cz_nahledovy

Potřebujete informační systém, ale nevíte, co by měl umět?

Jedno je jisté. Z one man show firmy se postupně vyvinula poměrně dobře fungující společnost o několika zaměstnancích. A jakožto správný manažer tušíte, že si dlouho nevystačíte bez vhodně zvoleného informačního systému. Ostatní ho mají, tak proč byste měli zůstat pozadu? Standardizací procesů můžete získat opravdu hodně, ale berte na vědomí, že špatně nastavený software podnikání naopak zbrzdí.

Informační ekonomický systém může společnost posunout kupředu, ale pouze za předpokladu, že bude odpovídat jejím specifickým potřebám.  V prvé řadě je třeba rozlišit účetní software od pokročilého řešení pro manažery velkých podniků. Pravděpodobně si však vystačíte s modulovým softwarem RIS od zkušených vývojářů ze společnosti Saul.

První krok spočívá ve vytyčení jasných požadavků. Vystačíte si s programem, který zvládá účetnictví, nebo potřebujete komplexnější systém?

Pro OSVČ a malé společnosti

Pro živnostníky a menší firmy je obvykle optimální varianta RIS Start, pro kterou je typické intuitivní uživatelské rozhraní a jednoduchá implementace. Balíček obsahuje jednu licenci na základní moduly.

Pro středně velké firmy

Středně velké a větší subjekty upotřebí podnikový systém, který zvládá mnohem více agend. Ekonomický informační systém RIS čítá vše, co potřebují IT, výrobní, obchodní a další společnosti nebo organizace veřejné správy.

evropskaunie123_saul_cz_01

Pro manažery

Portfolio společnosti Saul čítá také řešení pro řídící pracovníky. Potřebujete-li efektivní nástroj na analýzu a zpracování velkého množství dat, sáhněte po TOP-RIS. Software je nastaven tak, aby ho mohly využívat i stovky uživatelů současně.

Stále si nevíte rady? Nevadí. Odborníci ze Saul vám při výběru vhodného podnikového systému rádi poradí. Veškeré další informace najdete na www.saul.cz.

ibalgin_big

Laserové řezání plastu umožňuje detailní zpracování reklamních předmětů

Reklama nabízí jedinečný způsob k propagaci nejrůznějších výrobků, služeb, obchodní značky či celé společnosti. Reklama si klade obvykle za cíl zvýšit především prodej. Reklama na nás v dnešní moderní době číhá víceméně na každém rohu. Reklama se objevuje během televizního vysílání v průběhu seriálů, filmů i různých zábavních pořadů. Velmi často na nás reklama čeká také při otevření webových stránek i při čtení novin nebo oblíbených časopisů. ibalgin_big

S reklamou se setkáváme také při poslouchání rádia nebo v podobě plakátů a billboardů různě na ulici. S výrobou reklamy se již léta zabývá rovněž společnost Marksimon. Veškerou nabídku služeb společnosti Marksimon najdete na této webové adrese www.marksimon.cz.Naše společnost vyrábí reklamu, která umí zaujmout hned na první pohled. Společnost Marksimon na základě domluvit se zákazníkem nejdříve ukáže návrh reklamního produktu, poté předloží schvalovací vzorky a po souhlasu zákazníka dovede nápad k realizaci.

Velmi oblíbené jsou zejména výrobky z plexiskla. Výroba tohoto druhu reklamních předmětů umožňuje díky rozmanitým postupům CNC obrábění plastů lze plexisklo různě řezat, ohýbat či jinak tvarovat. Rovněž laserové řezání plastuse používá k vyhotovení výrobků z plexiskla. Díky modernímu CNC obrábění plastů lze docílit toho, aby výrobky z plexiskla odpovídaly přesně detailním návrhům reklamy.

Konečným produktem, který se těší velké oblíbenosti zákazníků, je Sobronie neboli celoplexisklová krabička. Jde o celoplexisklovou krabičku, jejíž spodní část je tvořena plexisklem s polepem kůže. Horní část krabičky je vyrobena z čirého plexiskla. Nechejte si také Vy vyhotovit reklamní stojánky z plexiskla a učiňte tak jméno Vaší společnosti nepřehlédnutelné.

By: Jirka Matousek

Školení BOZP / PO online

Kromě podpisu pracovní smlouvy mě po nástupu do nového zaměstnání čekalo i povinné školení o bezpečnosti a ochraně zdraví při práci a požární ochraně. Tato pravidla jsem slyšel v minulosti ve škole a na brigádách nejméně desetkrát, ale nic moc jsem si z nich nepamatoval. Samozřejmě jsem namátkou tušil, že tam spadá například, jak se evakuovat nebo jak hasit oheň.

Každá dosavadní přednáška byla ale nezáživná ztráta a šlo jen o ztrátu času. Teď jsem ale poprvé dostal za úkol absolvovat školení o BOZP a PO online, pomocí aplikace. A najednou to bylo skutečně zajímavé! Všechna témata byla vysvětlena stručně a v bodech, zároveň je doprovázely obrázky a příklady. Navíc bylo nutné dávat pozor a důležitá pravidla si skutečně pamatovat nebo alespoň zapsat.

Kromě různých zábavných cvičení byl totiž součástí online kurzu i znalostní test, bez kterého bych potvrzení o školení nezískal. Na rozdíl od předchozích zkušeností mě toto školení ale bavilo a zároveň jsem si z něj něco odnesl.

Celní služby komplexně a bez jakýchkoliv starostí vám zajistí JK SPED

Vyvážíte nebo přivážíte zboží do České republiky nebo z ní? Pokud ano, jistě víte, že s tímto obchodem se pojí určitá legislativa, která musí být dodržena. Papírování a vyřizování je však mnoho. Pomalu tak přicházíte nejen o čas, ale hlavně o nervy. Leckdy se může stát, že na něco zapomenete a dokumenty potom nemusí být v pořádku.

Komplexní služby a spolehlivost

Proč dělat všechno sám a doufat, že se na nic nezapomnělo? Pokud vyvážíte nebo přivážíte zboží, spolehněte se na odborníky. Společnost JK SPED se zabývá přepravou nákladů, vyřízením veškerých dokumentů, díky čemuž je zajištěn plynulý průběh celého obchodu.

JK SPED se zabývá oblastí celní služby a dokáže tak zajistit komplexní zpracování statického hlášení intrastat. Dále pak zprostředkovává zavedení moderního elektronického vyclívání.

Mezi další činnosti firmy patří také prodej a výroba manipulačních a vázacích prostředků, poskytuje různé dopravní služby, služby související s manipulací s materiálem, ale poskytuje také dodávku nářadí, strojů, spojovacích materiálů, ale i ochranných pracovních pomůcek.

Společnost také disponuje velkými jazykovými znalostmi. Zajišťuje komplexní služby v oblasti vývozu a dovozu zboží. Celní deklarace provádí s využitím těch nejmodernějších prostředků.

Statické hlášení intrastat

Systém, který se stará o plynulý a právně bezchybný převoz zboží mezi členskými státy Evropské unie, se nazývá intrastat. Tento systém je povinný pro všechny členské státy a obsahuje mnoho informací.

Společnost JK SPED se postará o bezchybné vyplnění tohoto systému a zajistí tak hladký průběh celého obchodu.

Tato povinnost se týká fyzických i právnických osob, které překročí asimilační práh a jsou tedy plátci DPH. Tímto asimilačním prahem se myslí součet fakturací (částek), z dovozu a vývozu za jeden kalendářní rok.

Pokud se vás unavuje vyřizovat vždy vše samostatně, obraťte se na společnost JK SPED, která za vás vyřídí veškeré potřebné dokumenty a zajistí tak plynulý průchod obchodu.

Eurokomisařka pro vnitřní trh: EU se musí umět stáhnout

Vnitřní trh
EU si musí být vědoma, kde může zasáhnout a kde je výhodnější přenechat iniciativu členským státům. Podobně je potřeba přistupovat i k integrované průmyslové politice EU. V rozhovoru pro EurActiv to uvedla nová polská eurokomisařka Elżbieta Bieńkowska. V Junckerově Komisi je zodpovědná za široké portfolio pro vnitřní trh, průmysl, podnikání a malé a střední podniky. …read more

Source: Podnikání v Evropské unii

Zaplaťte za obsah ve vyhledávání, chce Oettinger po Googlu

Průmysl, obchod a export
Americká internetová společnost Google by měla platit za použití cizího duševního vlastnictví ve svých službách, myslí si nastupující komisař pro digitální ekonomiku Günther Oettinger. Chtěl by zavést speciální poplatek, který by měly internetové vyhledávače a agregátory zpráv platit za využití obsahu. …read more

Source: Podnikání v Evropské unii